Avbryt

Swish 1231275858
Kontonr 414-4705

Om Majorna VBK

Majorna volleybollklubbs verksamhetsidé handlar om att bedriva idrott så att den utvecklar människor positivt såväl fysiskt och psykiskt som socialt och kulturellt. Klubbens värdegrund grundar sig i att alla aktiva har en plats i klubben och ska få möjlighet att känna sig inkluderad, uppleva glädje och gemenskap.

Klubbens tränare är viktiga resurser i att skapa en inkluderande känsla där barn och ungdomar ska uppleva glädje och gemenskap.
Majorna VBK är en Volleybollklubb i Göteborg med upptagningsområde från hela Göteborg men i huvudsak runt Majorna och västra Göteborg.

Majorna volleybollklubb är en ideell förening.

Historia:
Majorna VBK bildades efter att idrottsläraren Jasmin Pasalic ordnat så att Karl Johanskolan skulle deltaga på Volley 2000 SM i Falköping. Jasmin gjorde ett enormt arbete och arrangerade så att Karl Johanskolan deltog i tävlingen med 48 spelare och ledare. På ett föräldramöte inför avresan till Falköping initierade Jasmin bildandet av en volleybollklubb i Majorna.

Den 14 april 2009 fastställdes stadgarna för Majorna VBK och en ny volleybollförening hade sett dagens ljus. Lena Jansson valdes till Majorna VBKs första ordförande. Lena Nilsson valdes till Majorna VBKs första sekreterare. Marianne Burlin valdes till Majorna VBKs första kassör. Övriga medlemmar i den första styrelsen blev Mahin Khazaei, Alexander Olsson och Eva Entin.